Go to footer

Пропустить


Bulgarian fans

Поговорим на родных языках / Speak your native language here!

Модераторы: LikaN, Admin, Модераторы


Новое сообщениеот SladUranka » Пн 02 мар 2009, 21:38

"Щирлиц-Фигирлиц...бла-бла-бла"

(Интервюто се провеждаше на снимките на филма "Исаев" в почивките между дублите)

-Даня,снимките на Исаев вървят от много време,може да се каже,че са пред финалната права.Какви са усещанията-насъбрала се е умора или нещо друго?
-Умора няма никаква,има усещане на лека,преминаваща в тежка тъга,защото тази работа завършва и с всеки снимачен ден края е все по-близо и по-близо.Защото човешкия и актьорски опит,който придобих по времето на тези снимки е сложно да се оцени.И ето скоро всичко ще завърши,и неволно си задаваш въпроса-а аз какво трябва да правя понататък?Утре трябва да се събудя,да позвъня на Урсуляк и да кажа "Ами кога е продължението на банкета?"Разбирам,че не мога да направя така,всеки от нас има отделен живот,в това число и творчески,но това богатство на краски,тази свобода,тази,в добрия смисъл на думата,интимност на площадката,която умее да създава Урсуляк,тази псевдолекога,с която той разработва всяка роля-всичко това е голям подарък с който не знам,какво да правя после...с всичкото това богатство придобито тук.Това е достатъчно тъжна актьорска история,когато се снимаш в лошо кино се избавяш от него с радост,а после плачеш на премиерата(смее се)А когато се снимаш със страхотни режисьори трудно се връщаш в реалността без тях...И тези неща са неизбежни,но нищо не може да се направи.

-Да.И все пак нега да се опитаме да погледнем малко напред.Макар и на човек да не му е дадено да предвижда,но..Даня,ще се снимате ли в продължението на "Винаги говори винаги"?Има слухове,че създателите в петия филм се канят да върнат вашия герой-Грозовский.
-Мисля,че тези слухове са започнати ако не от жълтата,то от булевардната преса.Края на този персонажна съдба на Грозовский именно и затова се случи,защото аз исках да завърша тази история,тъй като,по мое мнение,повече за този персонаж нямаше какво да се разказва.А безкрайно да се повтарят старите неща не считам нужно и интересно за себе си.Друг е въпроса,че историята се продължи,и те с успех и много професионално продължават цялата тази бъркотия,но така или иначе аз,за себе си,завърших тази епопея.Струва ми се,че няма смисъл той да възкръства,това вече ще бъде прекалено,той така или иначе достатъчно неугледно излезе от тази история,за да се появява по същия начин някакъв "Излязъл от ада,шеста част".Ще се получи пълна глупост,затова се надявам,че това действително са "слухове" и продуцентите по никакъв начин няма да провокират тези разговори.

-Даниил,а ваши нови театрални работи,могат ли да се очакват?
-Да се чака,за съжаление,няма какво.Възможно е,когато завърши "Исаев"а икономическата криза да продължи,не е известно,какво ще се случи с киното.Вероятно през 2009 ще изникне някаква работа,но не мога нито да обещая,нито да казвам някакви автори или продуценти,или каквото и да е било название.

-Но надеждата си остава?
-Надеждата винаги остава,още повече,че аз никога не съм казвал,че театъра не ми е интересен,той винаги е бил важна част от професията.Така се стичат обстоятелствата,че няма какво да се играе.Това,което ми се предлага,по едни или други причини не съвпада с моите интереси.А просто да си устроя "разходка" по страната нямам нито желание,нито възможност,защото в "Исаев" съм достатъчно зает.

-Говорим за това,което ще бъде после...
-Ако започне след "Исаев" ще бъде просто глупаво.Струва ми се,че трябва да се набера с търпение,и аз и зрителите.За "Съдебна колонка" вече няма да говоря,нея навярно дружно я погребаха в Централната телевизия.

-Със "Съдебна колонка" въобще се случи дедективска история,гледат я в Украйна..
-Знам,че в Украйна пуснаха 12 серии,в Сърбия,Израел.

-А те колко са?
-Дванадесет.

-Тоест всичко,което е снимано,са го показали?
-Това,което е снимано,не го показаха,ако говорим да руската телевизия.Не знам,с какво е свързано това,възможно,с достатъчно плътната телевизионна мрежа на нашата програма.Когато гледаш сериала на ДВД,това е едно,а друго е когато го гледаш в програмата,виждаш резонанса или неговото отсъствие,когато виждаш рейтинга,сам разбираш дали е попаднало в подходящото време или не.Докато премиерата не бъде факт ми е сложно да съдя за крайната ценност на този сериал.Но го снимахме много честно и истински,и ми се иска само да се надявам че,както се казва,срока му на годности няма да мине,че той няма да загуби свежестта си.Цялата история е построена леко,на атмосфера,на такъв ироничен хумор,не знам,трудно ми е да съдя.Там не всичко е сериозно,и това настроение,което трябва да се улови,лесно може да си отиде,ако му мине времето.Но,както изглежда Първи канал имат толкова плътен график,че не могат да намерят нужното време.Не мога да предполагам,в даденото отношение нямам никаква информация,точно както и вие.

-Аз гледах "Съдебна колонка" и имам усещането,че тя ще бъде интересна и при второто гледане,когато вече знаеш,кой е убиеца и дедектива за теб не е дедектив.Благодарение на вашия дует с Олга Павловец,който е изигран по актьорски "вкусно" и по човешки много интересно.Към тази история ми се иска да се връщам и дай Боже да има високи рейтинги и повторения.
-Да даде Бог не само повторение,но поне да има примиера.Що се касае вашите думи,много ми е приятно.Отначало,когато всички ние се съгласяхме на цялата тази история,се договорихме,че освен дедективната линия,преди всичко ни интересуват тези лични взаимоотношения,които не са Бог знае колко сложни,защото в четирдесет и две минутна серия е невъзможно да се покаже всичко.Не върви в такъв телевизионен формат някаква дълбока психологична разработка на тяхните взаимоотношения в семейството,а и с кучето.Главната ни задача в пилотните серии,а и понататък така тръгна,да намерим някаква добра,вярна интонация,за да не е скучно да се гледа.В това да има някаква дори не истина,а мечта,приближена към истината,защото е разбираемо,че такива идеални семейства,двойки не съществуват.Това дори не е семейство,когато нямат още деца,нямат официални отношения.От татко идва добрия апартамент,всичко им е добре,просто идилия.
В тази бонбонена история,да намериш своята ирония,своята болка(например в серията за ветерана) и при това максимално честно да направиш тази лъжа истина,ето такава беше задачата,ако се е получила,ако сме постигнали някакъв успех,то слава Богу.

-Завършвайки разговора за "Съдебна колонка" ми се иска да поговорим за вашият герой.Той в първите серии е заявен като такъф тюфяк(има се предвид мъж,които винаги отстъпва пред желанията на жената,мързелан),на когото началството му пречи,невестата строи,и който по силата на своят характер и интелигентност не може да възрази за нищо.Към средата на филма,към финала той става такъв,да не кажа Джеймс Бонд,но уверен в себе си мъж,който поневоля му се налага да поема отговорност за своята лекомислена невеста.Това изменение е построено от режисьорите или ваше решение?
-И едното,и другото,и третото.Тъй като режисьорите се сменяха,всеки от тях имаше свое представление за главните персонажи.И усещането в кадър се променяше,защото всеки от режисьорите внасяше в историята нещо от себе си.Към всичко пречислено, аз разбирах,че при цялата вертикалност на сериала,всъщност герои не трябва да се променят,че трябва във всяка история да намираш някакви граници на себе си,да бъдеш различен.И така се получи(все още сериите се пренареждат,сега стоят по друг наин,не така както се снимаха,а в друга последователност),че от история към история това псевдоизменение на характера присъства,но всъщност няма никаква промяна.Просто във всеки герои има тюфяк,а във всеки тюфяк има герой,и всички хора са много различни.И видимо вертикалността на историята позволява на всеки герои да се завърта по пет градуса от остта си,и актьорското възприятие се променя,и той може всеки път един и същ персонаж да го вижда малко по-различен.В това има удоволствие,може да се каже и така.Съгласявайки се на тази работа,аз като актьор експериментирах с този формат.Беше ми интересно да обръщам себе си на тези пет градуса.Не както в "Бедната Настя",където трябваше да обръщам героя си във всяка серия по половин градус,тъй като те бяха сто двадесет и седем,и ти вече не знаеш по какъв начин да се извъртиш,че да изиграеш нещо ново.Това е друг формат,други правила и тук има свое удоволствие,свой интерес.За "Исаев" не говоря,тук вече е съвсем различна историята.Не си играеш с формата,играеш с режисьорите.

-Ако построим най-обикновена скала на жизнени ценности,какво за вас ще бъде на първо,второ и трето място?
-Имате в предвид,работа,семейство..да?Ой...ами как да ви кажа...Душевната истина,ако може така да се каже,която включва в себе си и семейните ценности и професионалната честност.Тук се изключват такива понятия-това е опасна работа,и е лесно да се заиграеш в него,затова мисля,че скоро ще се разделя с такива въпроси и отговори.Но да го кажем така:този перфекционизъм който изпитвах на младини,в съвсем младите години и учението,и първите работи,това време безвъзвратно си замина,и не считам за правилен актьорския фанатизъм.Това е лесна професия с голяма отговорност.Актьора е длъжен лесно да прави работата си,но при това да разбира,каква отговорност носи с пърхането си от цвят на цвят,каква отговорност за всичко,което прави.

-Отговорност пред близките,пред зрителите?
-Пред зрителите,пред сабият себе си като художник.Ръкописа се продава много лесно,а да се върнеш на някаква позиции,самоуважение...Лесно е да говориш истината на себе си,когато нямаш какво да криеш от самия теб.А когато целия си в затрупан от условности:аз ето тук ще скрия нещо от самия себе си,ето после много сложно ще се върна на правилния път.

-"честност"-това ли е определящата дума?
-Мисля,че да.Даже ако разбираш,че така или иначе не си ангел,и че всеки човек си има някакви пороци,свои недостатъци.Не трябва да бъдеш и още повече да се преструваш на идеален,това навярно е един от главните пороци за актьора.Трябва,в краен случай,в това да бъдеш честен към самия себе си.Да не лъжеш поне себе си.Самобичуването-вижте ме,колко съм лош и такъв ще бъда,обичайте ме такъв какъвто съм,това е същото.

-Даниил,едно време,вие сам си го спомняхте,имаше пауза,имаше период в който не бяхте търсен.Не ви пожелавам,разбира се,но професията на актьора е такава,днес работиш,утре мълчиш.Не се ли боите?
-Боя се,но тук няма път назад.Приемаш някаква правила на съществуване на самия себе си.Ако съм решил за самият мен,че освен паралелно с Урсуляк няма да работя никъде другаде,то трябва да бъде така до край.Ще се боя после,когато завършим снимките,тогава ще започна да се боя,напълно съобразявайки се с моята фамилия.Разбирам също,че колкото по-успешен е "Исаев" толкова по-малко работа може да имам в бъдеще,може да има и такъв обратен ефект.Има маса вариант на това,как ще се развият събитията.Но както се развият,така ще се развият...

-Тоест,както бяхте фаталист по отношение с ролите,такъв и си оставате?
-Дори мисля,не само по отношение на ролите,но и в отношение на някакъв път,защото както каза Валерий Баринов в програмата на канал "Култура"-"Апокриф"-"Какво преживяваш-ще бъде така или по друг начин...Ще бъде така както ще бъде и не иначе"Запомних тази фраза,някак си ми остана в главата,защото навярно съответства на някаква моя вътрешна представа за това,как протича нашия живот изобщо.Друга е работата,как ще се държим в този живот,как ще я отразяваме в самите нас,как ще реагираме на нея,какви кръгове ще се образуват във водата,от хвърления от нас камък.Но, водата ще си е такава каквато е била до нас и след нас.Живота ни в тези специални възлови събития,вече е разписана.В това съм убеден.Но ни е дадено да знаем това,и всички науки или псевдонауки,свързани с това,които позволяват да погледнем от другата страна на вратата,затова и не се признават от църквата и всякечски се осъждат от нея,че ние не трябва да знаем,какво и кога ще се случи с нас.

-Даниил,хайде да поговорим за нещо по-леко.Имате ли пристрастия в музиката,в цветята,ароматите?
-Не мога да кажа,че съм безпристрастен човек.Моите музикални интереси с лекога се сменят в зависимост от настроението,града,в които се намирам,от културата,от която в дадения момент се вълнувам.Туко що идвам от Италия,където Челентано е роден баща.При всичко това имам някаква непреминаваща любов,ако говорим за руски рок-това е групата "Кино".С времето,с промяната на вътрешните пристрастия,той,имам предвид Виктор Цой,си остана на топовите позиции.Към него могат да се пречислят,ако говорим за рока-Земфира,Сурганов отчасти,Сплин.

-А "Снайпери"?
-Те в по-малка степен.Те имат удачни,хубави песни,но както "Снайпери",така и Сурганов ме изморяват със своята сериозност по отношение на самите себе си.С радост мога да прослушам един път диска,но после го отделям от касетника,от време на време мога да се връщам към него,но да "забия" на него,както мога да "забия" на песните на Земфира,с тях не се получава.

-А ходите ли на театър,гледате ли работите на колегите?
-В дадения момент постъпвам като класически режисьор,не гледам работите на колегите.Това не е позиция,просто в дадения момент така се стичат обстоятелствата.Възможно,когато завърши работата над "Исаев",тогава ще имам много време,тогава ще тръгна по театрите да гледам,къде са "избягали" партньорите в своите тропически търсения и кого трябва да догонвам,да се уча от тях.Въобще,не обичам много да ходя по театри,и знам,че това не е правилно.Но по-рано ме болеше главата,когато гледах чужди спектакли.Дали затова,че актьорски се отключвах към този процес:ако ми харесваше,започвах да завиждам,ако не ми харесваш,започвах да боледувам,седнал в креслото,без да имам възможност да се включа.Винаги главата ми страдаше от това,което ставаше на сцената.Възможно нещо в мен се е променило и е време да отида да погледам.

-А какви филми гледате?
-Те са толкова много.

-Гледате само това,което е на премиера?
-Не защо.Много обичам старото кино,обожавам пиратските копия,вярно сега са съвсем малко,а по-рано можеше за 100-150 рубли да си купиш сборник на Орсон Уелс,Бертран Блие и т.н.Обичам всичко това,вкъщи имам кутии с такива дискове,десет процента гледано,останалото "погребано".За мен,ако става въпрос за някакво пасивно прекарване на времето,това е да открия "вълшебната кутия" и да взема поредния диск и да гледам филм-хубав или лош.

-Тоест лова като отдих,вече е в миналото?
-Да лова наистина е в миналото,действително ми е жал за животинките.(смее се)Сега фотолов.Лова като сериозно увлечение не ми потръгна,а да ходя с оръжие един път в годината-просто е смешно,само да плаша врабчетата.Отношението към живота на животните се промени.Това не значи,че осъждам ловците.Не виждам нищо осъдително в лова,ако не е бракониерство,не е игра,когато стоиш,пиеш водка и стреляш по лос или глиган.Отношението ми към лова си остана съвършено спокойно.Просто ми стана неинтересно и не ми се иска да убивам никого.

-Отношението ви към официалния сайт не се ли промени?
-какво значи,дали се е променило или не?Там ситуацията беше,че хора,които помагаха да се поддържа този сайт,го поддържаха технически и творчески,никой не умалява тяхните заслуги.Но във всяко творчество,рано или късно възниква необходимост от диктатура.Творческата природа влезе в противоречие с предварителната договореност.И тъй като домена принадлежеше на мен,то аз реших,че основополагащите решения са мои.Хората,които обезпечаваха творческата част,мислеха по друг начин.Общо взето,класически въпрос:"кой е хазайн вкъщи?".В някои отношения съм много жесток.В края на краищата го затворих и не съжалявам до ден днешен.Разбирам,че официалния сайт е постоянна необходимост да взимаш участие в работата,да контролираш.От една страна съм достатъчно аутичен,а от друга нелош приспособенец.И,когато виждам колко блестящо водите сайта dstrahov.com мисля "а за какво ми е официален сайт?Това е ваш сайт,ваше виждане,вашата представа за мен в крайна сметка.Прекрасно е,че той съвпада в основните моменти с моите представи,и това предизвиква уважението ми.А във официален уеб-документ засега не виждам необходимост.Колкото по-малко време хабя за някакви рамки с портрети,толкова повече време ще ми остава за друго.Вече година съм зает с Иваев,и какво трябва да съобщи моя официален сайт "Работя,оставете ме на мира!?"

-Даня,благодаря ви.С нетърпение ще очакваме примиерата на "Исаев",ще броим дните и месеците.
-Призовавам ви да не правите това,не е нужно да броите нищо,защото "Съдебна колонка" както я нямаше така и я няма.И по-лесно е да не очакваш,когато не следиш времето със секундомер то лети по-бързо.Не е нужно да чакате нещо свръх от това кино.Не говоря така защото мисля,че няма да се получи добре,а защото и така отношението към този филм ще бъде толкова нееднозначен при всички,във връзка с това,че всички ще сравняват с Тихонов,с Лиознова"бла-бла-бла","Щирлиц","Фигирлиц".И така в това ще има толкова сравнителни подтекстове,че дай Боже,те да не замърсят самото възприятие на филма.Този филм няма никакво отношение нито към Тихонов,нито към Лиознова,нито,като цяло,към Щирлиц.

-Това е историята на Исаев,която разказва Урсуляк.
-Която разказва Урсуляк.Съвършено вярно.
Аватара пользователя

SladUranka
 
Сообщения: 163
Зарегистрирован: Вт 01 авг 2006, 15:23
Откуда: Русе,Болгария

Пред.

Вернуться в Список форумов

Вернуться в Мультилингво / Multiple language forums

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1